23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Offensiv Sverigekampanj i Norge

Visitswedan satsar hårt på att marknadsföra Sverige bland norrmännen för att få dem att stanna längre, och spendera mer, här.

Norge är redan idag Sveriges största utlandsmarknad för turister, men tanken med kampanjen är att plocka andelar av de 50 miljoner som norrmännen lägger på semester i hemlandet. – Sverige har en stor potential att bli Norges andra hemmamarknad för turism, även om vi redan har lyckats fånga en stor andel av dem som har bestämt sig för att åka utomlands, säger Thomas Brühl, vd för Visitsweden, i ett pressmeddelande. Ett av kampanjens mål är att få de norrmän som gör endagsturer till Sverige att övernatta. Man har exempelvis startat en ny tidning, Magasin Sverige, där sommarutgåvan är inriktad på att locka norska barnfamiljer till Sverige. Flera satsningar görs för att marknadsföra svensk shopping, både i större städer och i exempelvis Ullared.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|