23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Versace i H&M-butiker

Höstens designsamarbete för klädkedjan H&M blir italienska modehuset Versace.

Kollektionen, med dam- och herrplagg, accessoarer och heminredning, har skapats av varumärkets kreativt ansvariga Donatella Versace och bjuder på en tillbakablick på modehuset Versaces historia med läder, tryck, färg och glamour. Säljstart i cirka 300 butiker världen över och online blir den 17 november. I januari lanseras även en pre-spring kollektion som ska säljas via kedjans e-handelsplattform. – Det är otroligt spännande att samarbeta med H&M och få chansen att nå deras stora publik. Kollektionen kommer att vara typisk för Versace och perfekt för H&M:s och Versaces fans världen över, säger Donatella Versace. Donatella Versace ska ha hämtat upp några riktiga Versace-klassiker ur arkiven för att nytolka dem åt H&M. Damkollektionen innehåller bland annat klänningar i nitat läder, siden och färgstarka tryck därtill tillkommer accessoarer som högklackade skor och bijouterier. I herrkollektionen finns skräddade plagg - bland annat en smokingen - samt bälten och smycken. även för män. För första gången kommer H&M:s designersamarbete dessutom att omfatta ett antal inredningsartiklar, kuddar och ett överkast.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01