23948sdkhjf
Annons

Versace i H&M-butiker

Höstens designsamarbete för klädkedjan H&M blir italienska modehuset Versace.

Kollektionen, med dam- och herrplagg, accessoarer och heminredning, har skapats av varumärkets kreativt ansvariga Donatella Versace och bjuder på en tillbakablick på modehuset Versaces historia med läder, tryck, färg och glamour. Säljstart i cirka 300 butiker världen över och online blir den 17 november. I januari lanseras även en pre-spring kollektion som ska säljas via kedjans e-handelsplattform. – Det är otroligt spännande att samarbeta med H&M och få chansen att nå deras stora publik. Kollektionen kommer att vara typisk för Versace och perfekt för H&M:s och Versaces fans världen över, säger Donatella Versace. Donatella Versace ska ha hämtat upp några riktiga Versace-klassiker ur arkiven för att nytolka dem åt H&M. Damkollektionen innehåller bland annat klänningar i nitat läder, siden och färgstarka tryck därtill tillkommer accessoarer som högklackade skor och bijouterier. I herrkollektionen finns skräddade plagg - bland annat en smokingen - samt bälten och smycken. även för män. För första gången kommer H&M:s designersamarbete dessutom att omfatta ett antal inredningsartiklar, kuddar och ett överkast.

Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.125