23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tesco öppnar virtuell butik i tunnelbanan

Butikskedjan Tesco har öppnat en virtuell stormarknad i Seouls tunnelbana. Kunderna handlar med sina mobiltelefoner och får sina varor levererade.

Storbritanniens största dagligvaruhuskedja, Tesco, har öppnat en virtuell stormarknad i Seouls tunnelbana, det rapporterar Foodmonitor.se Kunderna handlar genom sina mobiltelefoner och varorna levereras direkt efter hemkomst. I Sydkorea är Tesco den näst största butikskedja efter E-mart. Genom det virtuella systemet hoppas nu kedjan att gå om E-mart, utan att behöva öppna fler fysiska butiker. För att kolla in den virtuella tunnelbanan klicka på länken nedan (extern länk). http://www.youtube.com/watch?v=nJVoYsBym88&feature=player_embedded

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04