Fler framgångsrika nätbutiker med ny organisation
Enligt Postens e-barometer förväntas e-handeln i Sverige omsätta 28 miljarder kronor under 2011. Allt fler konsumenter söker sig till nätet och därför startar nu Ehandel.org - en ny medlemsorganisation som ska underlätta för de svenska e-handlarna. Verksamheten startade redan för två år sedan med webbportalen och communityn Ehandel.com, men nu tar man steget fullt ut och skapar en medlemsorganisation. Ehandel.org blir också först ut i en större nordisk, och så småningom europeisk, paraplyorganisation under namnet Ecommerce.org, där även Danmark, Norge och Finland står på tur. − Vi har i arbetet med den tidigare portalen sett att många e-handlare brottas med ungefär samma utmaningar, säger Mathias Ivarsson, grundare och vd för Ecommerce org AB som står bakom den nya organisationen. Som medlem får man bland annat tillgång till medlemsförmåner från leverantörer inom bland annat frakt, logistik, betallösningar, sökmotorsoptimering, emballage, förbrukningsvaror och annonsering. Tanken är att medlemskapet därmed ska löna sig redan från första dagen. Redan nu är bland annat Posten, Handelsbanken, Eniro, SiteDirect, VeriSign, DIBS, Klarna, Svea Webpay, PayPort, Fortus och Guava med som partners till Ehandel.org.