23948sdkhjf

Doc Morris fortsätter växa trots förlust

En förlust på 121,5 miljoner kronor – det är resultatet när Doc Morris summerar sin första tid på den svenska apoteksmarknaden.

Apotekskedjan Doc Morris har funnits ett och ett halvt år på marknaden och har sedan starten endast öppnat egna apotek. På tio månader öppnade Doc Morris 50 apotek. I dag har kedjan totalt 64 butiker runt om i landet. Doc Morris omsättning från den 7 juli 2009 till den 31 december 2010 landade på drygt 205 miljoner kronor. Och trots en förlust på nästan 122 miljoner kronor efter skatt ska kedjan fortsätta expandera. Planerna är att växa med till 100 apotek på ett år. – Det här var ett förväntat resultat, säger kommunikationschef Märit Wikström på Doc Morris. Vi ligger helt enligt plan och vi fortsätter att växa i takt med marknaden. Just nu finns det indikationer på att det råder brist på farmacevter. Det har fört med sig att flera apotek i landet dragit ned på sina öppettider. Hur påverkar det er? – Det är ett problem att det finns för få farmacevter. Expansionen kanske inte går så fort som hittills, säger Märit Wikström. Vad anser ni om konkurrensen på marknaden? – Konkurrensen är tuff, men det är bra. Det vässar både oss och det är bättre för kunderna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.088