23948sdkhjf

Stockholm sätter modet i fokus

- Det är mycket bra att alla arrangörerna kunnat komma samman om en och samma tidpunkt den här gången, samtidigt som vi har olika profiler på våra arrangemang. Det säger Anna Eriksson, från Association of Swedish Fashion Brands, ASFB som sitter med i organisationskommittén för Mercedes-Benz Fashion Week Stockholm.

För ett år sedan blev Mercedes-Benz huvudsponsor för denna modehändelse som i sommar pågår 9-11 augusti. - I och med detta har vi också fått en långsiktig lösning, som gör att varumärkena upplever kontinuitet och stabilitet. Då vågar de satsa på modeveckan, säger Anna Eriksson. Denna gång är det också fler varumärken än någonsin som deltar under en sommarvecka. Och catwalken öppnas för totalt 30 visningar - på nöjesetablissemanget Berns, i Mercedes-Benz Fashion Pavilion i Kungsträdgården och på några andra platser runt om i staden. - Vi är också väldigt nöjda med den press som kommer att komma, berättar Anna Eriksson. Vi har bjudit in från länder som motsvarar märkenas nyckelmarknader som exempelvis Norge, Danmark och Storbritannien. Bland annat kommer modemagasinen Marie Claire UK och In Style UK för att bevaka. Etablerade märken som Whyred, Filippa K och Odd Molly kommer att visa, jämte ett stort antal nya talanger. Det blir en publik avslutning på Mercedes-Benz Fashion Week på torsdagkvällen med kvällsöppna butiker på Biblioteksgatan och modevisningar på stor skärm vid Norrmalmstorg. Samma vecka pågår modehandeln också för fullt på annat håll i Stockolm. Största aktörerna här är Stockholm Modecenter, Nordens sko- och väskmässa med angränsande Stockholm Skohus, mässan Bomullsbörsen och streetmässan Boutique Fräsh Show. - Vi håller på och titta om vi kan hitta ett gemensamt datum också till vintern, men ännu är inget bestämt, säger Anna Eriksson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062