23948sdkhjf

Formex satsar nordiskt

1-4 september är det dags för Formexmässan, som den här gången satsar extra på att lyfta fram den nordiska designen.

Stockholmsmässan slår nu i september för andra gången i år upp portarna för ungefär 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter. Denna gång möts besökarna av en butik, mitt på entrétorget. Det är Formex temautställning som ska bli en mötesplats med butiksinredning i fokus. Sammanställer gör designer Synnöve Mork med höstens trendtema Cosy Minimalism för ögonen. Butiken är uppbyggd i olika rum, med indelning utifrån hemmets alla ytor. - När jag fick uppdraget att utforma en utställning på temat ville jag skapa en butik, en tankesmedja, en inspirationsyta för alla som kommer till Formex. Utställningen ska fungera som en mötesplats där besökarna kan utbyta tankar kring inredning; hur gör jag här eller där eller vad får plats, vilken färg ska jag ha med mera, säger Synnöve Mork . Tanken är att besökarna ska vandra från rum till rum och få inspiration i av de nya produkter från utställarna: möbler, textil och inredningsdetaljer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062