23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Triwa prisades med guldknapp

Nytänkande i en konservativ bransch gav klockföretaget Triwa utmärkelsen Gulknappen Accessoar 2011.

Guldknappen accessoar delades ut för andra gången av Damernas värld. I år gick priset till det svenska klockföretaget Triwa. Triwa startades 2007 av fyra vänner och klockorna säljs idag på 25 marknader i hela världen. – Vi har lyft fram klockorna som en modeaccessoar, säger Ludvig Scheja som en förklaring till priset, till dagenshandel.se. – Det finns många exklusiva modeklockor men de är på klassiskt manér. Vi gör klockor i roliga färger och med spännande detaljer som är accessoarer på ett annat sätt. – Vi har hittat vår nisch, våra accessoarer är ett färgglatt komplement till skandinaviskt mode. Triwa släpper två kollektioner om året, totalt finns omkring 30 modeller samtidigt. Nyligen presenterade man solglasögon i sortimentet och Ludvig Scheja berättar att även andra accessoarer är på gång. Trenden framöver beskriver han med mer färger och detaljer. Klockorna blir lite mindre och tunnare. – Klockor stora som helikopterplattor är på väg bort.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04