23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M-hysteri i Singapore

Rusningen var stor när H&M öppnade sin nya värstingbutik i Singapore i helgen. Längst fram stod tjejer som väntat i 19 timmar.

När H&M öppnade dörrarna för första gången till nya butiken i Singapore i lördags var kön flera hundra meter lång och sträckte sig förbi främsta konkurrenterna Zara och Forever 21. Ännu vid stängningen sent på eftermiddagen var kön lång utanför butiken. H&M har haft god hjälp av medierna i Singapore som gjort en stor sak av att den svenska modekedjan kommer till stan med ett fräscht mode till bra priser och god kvalitet som tagits emot väl i Japan och Kina. - I Japan förändrade H&M synen på mode. Plötsligt var inte lyx längre höjdpunkten utan trendriktigt och prisvärt streetmode det som gällde även bland märkesmedvetna ungdomar, säger Angelia Teo, innehållschef på det asiatiska trendanalys¬företaget WGSN, till CNN. I staden som domineras av lyxshopping har tidningarna också lyft fram H&M:s designer¬samarbeten med bland andra Versace och Lanvin

BREAKING
{{ article.headline }}
0.276|