23948sdkhjf

Jula prövar ny metod att locka kunder

Med ett lojalitetsprogram hoppas Jula att till slutet av året ha minst 200 00 medlemmar. Målsättningen är att det ska bli enklare för företaget att följa kundutveckling och analysera köpmönster.

– I vår bransch, i Sverige och Norge, är det unikt med den här typen av lojalitetsprogram, säger Sara Hällgren, kundklubbsansvarig på Jula. Målsättningen är att JulaClub i slutet av 2011 ska ha minst 200 000 medlemmar och på tre års sikt ska en halv miljon kunder vara lojalitetskunder. Genom lojalitetsprogrammet får Jula möjlighet att följa kundutvecklingen, analysera köpmönster och övrig köpdata. I förlängningen ska man kunna locka kunder med bättre och mer välriktade erbjudanden. – Genom arbetet med JulaClub är vi övertygade om att vi kan vidga vår grupp av trogna kunder. Aktiv kundkommunikation och attraktiva erbjudanden ska göra att kunden känner att det alltid är värt att göra ett besök på Jula, säger Joachim Frykberg, marknadschef.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079