23948sdkhjf

Lindex lanserar nytt butikskoncept

Inspiration och hållbarhet är nyckelorden i Lindex nya butikskoncept. Premiär blir det senare i höst när en ny butik öppnas i Oslo.

Lindex har utvecklat ett nytt inredningskoncept för sina butiker. Ambitionen är att ge kunderna en inspirerande upplevelse med fokus på hållbara material. Den nya inredningen kommer att synas i några av klädkedjans 430 butiker i 13 länder. Premiären sker på Karl Johan i Oslo, där en ny butik öppnar den 24 november. Konceptet har tagits fram tillsammans med den brittiska designbyrån Dalziel & Pow. – Vi vill skapa en inspirerande modemiljö, en butik man inte kan motstå att gå in i. På nya marknader är butiken den viktigaste kommunikationskanalen och vi är också stolta över att man kan känna vårt skandinaviska ursprung i interiören, säger Johan Hallin, Chef för Concept & Marketing på Lindex. Hållbarhet är ett nyckelord i satsningen. Lindex konceptavdelning har tagit med sig kunskaperna om energiförbrukning i butik från tidigare erfarenheter och modekedjan har idag en av de lägsta förbrukningsnivåerna i branschen. Även de nya materialen har mött krav på hållbarhet och Lindex har jobbat med ”Basta” som är en miljöcertifiering för inredning. – Det nya inredningskonceptet vill välkomna och inspirera kunden och tilltala henne på ett helt nytt sätt. Ett av de viktigaste målen för oss i Oslobutiken är att på ett tilltalande sätt låta den K-märkta fasaden möta den nya moderna interiören, säger Sofia Sterner på Lindex.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078