23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Årets bok om marknadsföring

Sveriges Marknadsförbund har utsett årets marknadsföringsbok. Den heter Lönsamhet i butik och är skriven av Mikael Hernant och Margareta Boström.

Sveriges Marknadsförbund utser varje år den bästa boken om marknadsföring. Av de fem finalisterna har nu en vinnare utsetts. - För mig symboliserar boken Lönsamhet i butik matematikens återkomst i marknadsföringen och behovet av att visa effekt av sina åtgärder, säger Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund som är ett nätverk för marknadsförare och den enda intresseorganisation som för samman alla marknadsförare, oavsett specialitet eller bransch. Så här lyder motiveringen till priset Årets marknadsföringsbok: "I boken visar författarna ytterst förtjänstfullt på hur samspelet mellan marknadsföring, ekonomistyrning, beteenden och konkurrens ger framgång i den operativa verksamheten.” Hederspristagare: Reklam – förståelse och förnyelse av Sara Rosengren & Henrik Sjödin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03