23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kappahl rekordsamlar för Kvinnohjärtat

Hjärt-Lungfondens kampanj Rädda kvinnohjärtat - Go Red har i år genererat ett rekordstort belopp från Kappahl och deras kunder.

Kappahl har sålt Go Red produkter - halsband, armband, mobilsmycke och en väskhållare - i sina svenska butiker för nära 1,1 miljoner kronor. Kvinnor drabbas av hjärtsjukdomar i lika hög utsträckning som män. Men dagens hjärtvård bygger till stor del på forskning kring mäns hjärtan. Mer kunskap om kvinnohjärtat krävs för att behandlingen av patienter ska kunna anpassas utifrån kön, kroppsstorlek och ålder. Hjärt-Lungfonden samlar därför in pengar till forskning för att öka kunskapen om diagnostik, behandling och rehabilitering utifrån skillnader mellan mäns och kvinnors hjärtsjukdom.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094