23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Presentkortstjänsten Wrapp får ny investerare

Den svenska presentkortstjänsten Wrapp ska med hjälp av riskkapital rullas ut över världen. Nu meddelar Wrapp att en ny investerare är med på båten. Greylock Partners, med Linkeingrundaren Reid Hoffman i spetsen investerar 5 miljoner dollar.

Wrapp är en tjänst som gör det möjligt att ge varandra presentkort från ledande varumärken via webben och mobilen. Butiker använder Wrapp som ett sätt att attrahera nya kunder och många av presentkorten är därför helt gratis att ge bort. Under hösten 2011 lanserades tjänsten i Sverige. Wrapp växer just nu mer än 30 procent per vecka och samarbetar idag med 25 av Sveriges främsta varumärken inom detaljhandeln, bland andra Stadium, Elgiganten, Cervera, Björn Borg, WeSC och Clas Ohlson, skriver Wrapp i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web04