23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kedjorna som är bäst på kundservice

Optik-, färg- och vitvarubutiker har den bästa kundservicen medan bokhandeln ligger i botten, visar en färsk undersökning.

Mindre än varannan kund får ett hej av butikspersonalen och lika få blir aktivt kontaktade av en säljare i butiken. Det visar den senaste av Daymakers årliga undersökningar om kundbemötandet i detaljhandeln. Undersökningen bygger på mystery shoppingresultat i 95 butikskedjor i 15 olika branscher. Den visar att vissa branscher och kedjor hamnar långt högre än andra. – Trenden håller i sig från föregående år när typiskt rådgivande branscher presterar bra, säger Daymakers vd Robert Eriksson och syftar till färg- och tapet, vitvaror och optik, som lägger sig på topp i undersökningen, med mellan 66 och 71 procent i kundnöjdhet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.108