23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mio tar marknadsandelar

Mio-kedjans försäljning i butiksledet ökade under kalenderåret 2011 med 1,4 procent. Under samma period minskade möbeldetaljhandeln totalt med -1,3 procent.

Mios butiker sålde för 2 389 Mkr inklusive moms, under 2011. Det innebär en ökning med 1,4 procent. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,1 procent. I Mio-kedjan ingår 59 butiker. Nio butiker ägs av Mio-koncernen, medan övriga är handlarägda och drivs via franchiseavtal med Mio AB. – Vi är stolta och glada över att Mio-kedjan för tredje året i rad har slagit möbeldetaljhandelns branschindex. Vi har i hård konkurrens ökat försäljningen, tagit nya marknadsandelar och därigenom stärkt vår position inom svensk möbelhandel, säger Mios vd Christina Ståhl. Under året öppnade en ny butik, i Infracity norr om Stockholm. Hösten 2012 kommer en ny butik att öppnas i Väla i Helsingborg. Butiken ersätter den nuvarande Mio-butiken.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126