23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

EMV växer i Danmark

Handelns egna märkesvaror har blivit fler och säljer bättre i Danmark. Analytiker ser det som en följd av den ekonomiska krisen.

Lars Esbjerg, som är lektor vid Institut for Marketing og Organisation vid universitetet i Århus anser att kedjorna försöker få kontroll över en större del av värdeskapandet genom att lansera fler egna märkesvaror. - Det betyder att märkesleverantörerna får ökad konkurrens. De kan antingen välja att marknadsföra sina egna produkter mer intensivt, eller samarbeta med kedjorna och börja tillverka emv. Coop i Danmark har haft en emvtillväxt på mellan fem och tio procent årligen under flera år. - I år ser det ut att bli mer, säger Coops informationschef Jens Juul Nielsen till Jyllandsposten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081