23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Smyckes- och klockmässa gör nystart

Smyckes- och klockmässan Precious har de senaste åren sett en minskning i antal utställare och besökare. Nu gör mässan helt om för att locka tillbaka dem man tappat.

– När antalet utställare har minskat, då sjunker även antalet besökare, säger Åsa Axelsson, projektledare på inköpsmässan Precious. Hon uppger några anledningar till minskningen; tidpunkten för mässorna – som har hållits två gånger om året – har legat fel, nyheterna har varit få samt att branschen försäljningsmässigt har gått sämre än tidigare. För att öka attraktionskraften arrangeras mässan från och med i år enbart en gång om året, den 31 augusti. Dessutom flyttar den från Infra city i Upplands Väsby till Stockholmsmässan. – Vi har fått en mycket positiv reaktion på att vi dragit ned till en gång om året och att vi förlägger den i augusti i stället, säger Åsa Axelsson. Mässan får med nysatsningen också ett nytt namn, i stället för Precious döps den om till Precious – Stockholm Nordic watch & jewellery fair.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064