23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Björn Borg släckte lyset

Svenska modemärket Björn Borg har kommit med något helt nytt: en självlysande underklädeskollektion. Premiärvisningen skedde nu på Londons modevecka, delvis i mörker.

Det här var första gången som underklädesmärket visade i London. Förra året valde man att visa i Amsterdam. – London Fashion Week är en av de viktigaste modeveckorna i världen och har länge räknats som en av "the big four", tillsammans med New York, Paris och Milano. Egentligen hade vi kunnat arrangera vårt event var som helst i Europa, eftersom syftet med eventet primärt har varit att väcka uppmärksamhet i media och på nätet, säger marknadschef Erik Jarnsjö . – Att England dessutom är en av våra absolut viktigaste marknader, gjorde inte beslutet svårare. Björn Borg är inne i en expansiv fas. Man öppnade åtta nya butiker under 2011, expansionen ska fortsätta i år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097