23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Polarn O. Pyret slutar med mammakläder

Klädkedjan Polarn O. Pyret slutar sälja mammakläder. De har sålt för dåligt. – Vi ska fokusera helt på det vi är bäst på, nämligen barnkläder, säger vd Maria Öqvist.

Mammakläderna stod förra året för ungefär 3,7 procent av kedjans totala försäljning i Sverige. Nu i vår kommer den sista mammakollektionen. – Mammakläderna har inte haft den försäljningsutveckling som vi önskat. Det här ger oss utrymme att satsa mer på och utöka vårt nuvarande sortiment av barnkläder upp till storlek 152, mer information om detta kommer under våren, säger Maria Öqvist . Polarn O. Pyret kommer dock att ha kvar sitt vuxensortiment av långärmade tröjor och långkalsonger i den klassiska trikåranden. Dessutom kommer det under året att komma tillfälliga plagg/kollektioner i vuxenstorlek.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078