23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svensk inredningskedja i Asienoffensiv

Butikskonceptet Village med 38 butiker i Sverige ska inom kort lanseras på den asiatiska marknaden. Avsikten är att sedan rulla ut konceptet till fler marknader i Asien, som Kina, Indien och Vietnam.

Inredningskedjan Village har i dag 38 butiker i Sverige. I slutet av förra året gick man in med en pilotbutik i Karleby, Finland på masterfranchisebasis samt lanserade en webbshop. Nu väntar en Asienoffensiv. Serholt Sweden, som äger och driver butikskedjan, har i dagarna skrivit ett licensavtal med en aktör på Asienmarknaden. Villagekonceptet lanseras under året i Malaysia och Singapore. Avsikten är att sedan rulla ut konceptet till fler marknader i Asien, som Kina, Indien och Vietnam. – Det finns ett mycket stort intresse för Skandinavisk design i Asien och Village har en självklar plats på dessa marknader, säger Jörgen Serholt, som med familj äger Serholt Sweden. Mats Johansson har varit vd för bolaget sedan 2011. Han säger: – Village är i en stark expansionsfas och att expandera på nya marknader är lika viktigt som att stärka vår position på hemmamarknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078