23948sdkhjf

Plantagen satsar på trädgårdsskola

Trädgårdskedjan Plantagen vill öka kunskapen om allt som har med trädgårdar att göra i Sverige. Därför satsar man nu på olika kunskapskanaler för sina kunder.

Under 2012 lanserar Plantagen en rad projekt för att öka kunskapen om allt som har med trädgårdar att göra i Sverige. – Vi upplever en längtan efter kunskap bland kunderna – om hur man bäst driver upp sina egna växter, hur man odlar sin egen mat eller hur man skapar en inspirerande trädgård. Det behovet vill vi möta på bred front, säger Erik Angervall, vd Plantagen Sverige. Några exempel på aktiviteter inom Plantagens så kallade kunskapslyft är en trädgårdsskola med månatliga föreläsningar i så gott som alla butiker, en trädgårdsmästar på det sociala nätverket Facebook och applikationer (appar) till smarta telefoner där trädgårdsmästaren ger råd om plantering, beskärning och skötsel. Plantagen har i dag 39 butiker i Sverige, 58 i Norge och 10 i Finland.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062