23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

VRG februariökade

Venue Retail Group ökade sin försäljning förra månaden. Bäst gick det i Sverige.

– Venue Retail Group fortsätter att öka sin försäljning, med en utveckling i Sverige där både Accent och Rizzo överträffade marknadens siffror för kläder respektive skor, medan Norge hade en svagare utveckling under månaden, säger Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group. I februari ökade accessoarföretaget sin försäljning, både den totala och i jämförbara enheter. Den totala försäljningen uppgick till 49 miljoner kronor (48). Ökningen i jämförbara enheter var två procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med åtta procent. Venue Retail Group har kedjorna Accent och norska Morris respektive Rizzo. Antalet butiker i februari 2012 uppgick till 119. Det var något färre än de 127 man hade i februari 2011. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062