23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Weekday säljer glas

Modekedjan Weekday har startat ett samarbete med Kosta Boda.

Nu kommer modekunderna att kunna köpa Kosta Boda-glas i Weekdaybutikerna. Två av Kosta Bodas konstnärer – Åsa Jungnelius och Ludvig Löfgren – har skapat sex glasprodukter i unika färger för Weekday. Bland annat förevigas Weekdays egen logokanin i småländskt glas. – Det är ett jätteroligt uppdrag. Weekdays tydliga koncept och vårt konstnärliga förhållningssätt är en väldigt inspirerande kombination, säger de båda. Produkterna kommer att finnas i butik från början på maj. För ett år sedan initierade Weekday ett annat oväntat samarbete: med kungliga Operan. Kedjans unga modekunder kunde då köpa en specialformgiven t-shirt med operatema. T-shirten var inte bara ett plagg utan fungerade också som biljett.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078