23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Clas Ohlson byter strategi

Hemmafixarkedjan Clas Ohlson drar ner på butiksöppningstakten på den problemtyngda brittiska marknaden för att i stället satsa på ökad näthandel.

Clas Ohlsson öppnade sin första brittiska butik i november 2008. I dag finns det tolv butiker i Storbritannien, men den brittiska satsningen är fortfarande en förlustaffär. De tolv butikerna belastar företagets resultat med 2-3 procentenheter på rörelsemarginalen, enligt en intervju i Dagens industri med Clas Ohlsons vd Klas Balkow. Tidigare har företaget talat om en marknadspotential på 200 butiker i ö-riket, men nu talar Klas Balkow i stället om en multikanalstrategi, där fysiska butiker kompletteras med stark e-handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094