Nu blir mobilbetalning tillgängligt för fler
Seamless skriver i ett pressmeddelande att företaget att alla handlare som har Extendas kassasystem kan från och med idag ansluta sig till Seamless lösning för mobila betalningar, SEQR via Extendas standardintegration. Därigenom kan handlarna låta sina kunder betala med mobilen. – Vi vet att handlarna väntar på en standardiserad lösning som är lätt att implementera och att de inte vill investera i ny teknik för att få mobilbetalningar att fungera. Extenda står för 60 procent av de mest respekterade varumärkena i den svenska detaljhandeln som nu enkelt kan ta emot mobila betalningar med SEQR. För Seamless gör detta att utrullningen av SEQR tar ett stort steg framåt, säger Emil Wikström, chef för SEQR på Seamless. I Seamless lösning för mobila betalningar, SEQR, skannar konsumenten en QR-kod på kassaterminalen för att godkänna att betalning dras från bankkontot. QR-koden identifierar kassan som är kopplad till Seamless transaktionsplattform och konsumenten kan betala direkt eller föra över pengar via sin mobil. Seamless vd Peter Fredell säger till Dagens Handel att SEQR gör det möjligt för detaljhandeln att slippa de kostsamma avgifterna till kortföretagen. Tjänsten är kostnadsfri för konsumenter.