23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Willys toppar miljöundersökning

Naturskyddsföreningen har undersökt utbudet av miljömärkta hygien- och kemiprodukter i 141 butiker runt om i landet. Willys fick högst betyg.

Willys undviker att sälja produkter utan miljömärkning och gör det lätt för kunden att hitta de miljömärkta alternativen, enligt undersökningen. Naturskyddsföreningens undersökning genomfördes i november 2011. Naturskyddsföreningen tittade på om butiken sålde icke-miljömärkta varor i produktsegment som tvättmedel, handdiskmedel och maskindiskmedel. 96 procent av Willys-butikerna sålde enbart miljömärkta alternativ i de här segmenten.Miljömärkta produkter var dessutom tydligt skyltade. - Det här är resultatet av att vi arbetat igenom hela vårt sortiment i samband med att alla våra butiker blev Bra miljöval-certifierade, säger Thomas Evertsson, vd för Willys, i ett pressmeddelande. Till Naturskyddsföreningens rapport: http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Rapporter/Handla%20miljövänligt/Butiksundersokning_kemhyg_prod_2011.pdf

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079