23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dagligvarujättar toppar hållbarhetsranking

Varumärkesundersökningen Sustainable brands 2012, där 8 000 personer har fått bedöma företagens hållbarhetsarbete, toppas av två svenska dagligvarujättar.

För att lyfta debatten kring affärsorienterat hållbarhetsarbete genomför IDG research en varumärkesundersökning med perspektivet hållbar utveckling. Rapporten Sustainable brands 2012 visar att Coop tar hem förstaplatsen, följt av Ica och därefter Ikea. I mitten av listan återfinns företag som Mio (85) och Kjell & co (98). Längst ner på listan, på plats 151 ligger spanska klädkedjan Zara. Syftet med Sustainable brands är bland annat att upprätta en måttstock för företagen och en informationskälla för konsumenterna. Undersökningen genomfördes via webbintervjuer under perioden november 2011 – januari 2012. Sammanlagt 200 varumärken har bedömts i undersökningen och 8 000 personer har svarat på enkäten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|