23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fler skjortor till nätet

Ännu en svensk skjortillverkare öppnar e-butik nämligen Schnayderman’s. Företaget satsar dock inte primärt på kunden som söker kostymskjorta. I februari öppnade företaget butik i Stockholm.

Schnayderman’s är skjortmakare och säljer egentillverkade kvalitetsskjortor och öppnar nu e-butik. Skjortorna går också att köpa i den egna butiken på Stenbocksgatan 1 men det är e-butiken som är kärnan i verksamheten. – Webbshoppen är ett viktigt komplement till den fysiska butiken. Första gången kanske kunden kommer till butiken och botaniserar bland modellerna. Nästa gång väljer han att handla sina skjortor i webbshopen istället, säger Joel Urwitz som tillsammans med Victor Press startade företaget i februari i år. Till hösten finns också skjortorna hos ett antal utvalda återförsäljare i Sverige och internationellt. – Med en skjorta ser du alltid välklädd ut, säger Joel Urwitz. Namnet Schnayderman’s kommer från det tyska ordet för skräddare “Schneider”. Schnayderman´s skjortor är sydda av japanska och italienska tyger och tänkta att passa en bred kund. – Marknaden för kostymskjortor är överetablerad men för casualkunden finns det en tydlig lucka och där har vi valt att lägga vårt fokus, säger Joel Urwitz. E-butiken är skapad av Panagora och tanken är att botique-känslan ska finnas även på nätet. – Det ligger i tiden med nischade koncept inom näthandeln och vi kommer se ännu fler, menar Panagoras vd Moon-Suck Song.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|