23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stabil mars för VRG

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Groups jämförbara försäljning i Sverige ökade under mars med 1 procent.

Koncernens totala försäljning i mars uppgick till 58 miljoner kronor, jämfört med 60 miljoner kronor för samma månad i fjol. Försäljningen var för jämförbara enheter i nivå med föregående år. I Sverige ökade den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor med 1 procent. Koncernen driver detaljhandelsverksamhet genom två affärsområden, Accessoarer med kedjorna Accent och Morris samt affärsområdet Rizzo. Vid utgången av mars fanns 118 butiker jämfört med 127 motsvarande månad året innan. – Koncernens försäljning i mars var fortsatt stabil utan extraordinära kampanjaktiviteter. Till skillnad från branschen i övrigt mötte koncernens samtliga kedjor mycket starka jämförelsetal då ökningen i mars föregående år var 16 procent och överträffade marknaden markant, säger Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047