23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

The body shop gör helt om

I dag är det Sverigepremiär för The body shops nya butikskoncept som ska rullas ut i samtliga 3 500 butiker i världen.

I dag öppnar The body shops flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm med ny look. Vad stod det gamla konceptet för och vad står det nya för? – Tidigare har vi tagit avstamp i ”naturlig skönhet” med lite murrig och grön inredning. Det nya står i stället för ”skönhet med hjärtat”, vilket återspeglar vårt sociala- och miljömässiga ansvar bättre med en ljusare och fräschare inredning, säger Karin Wickberg Taylar, varumärkeschef på The body shop, till Dagens Handel. Det nya butikskonceptet hade smygpremiär i butikerna i Lund och Linköping, som nyligen öppnade.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141