23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mer Starbucks i Sverige

Starbucks intåg i Sverige fortsätter. Nu lanserar man kalla kaffedrycker som ska säljas i dagligvaruhandeln.

Den amerikanska kaffekedjan Starbucks har de senaste åren öppnat tre kaféer i Sverige, på Arlanda flygplats, i Göteborg och i Malmö. I Sverige samarbetar man med restaurangföretaget SPP. Nu fortsätter satsningen på den svenska marknaden, denna gång i samarbete med Arla foods. Med kalla kaffedrinkar, som ska säljas i dagligvaruhandeln vill Starbucks fånga upp de svenska kaffedrickarna. – Lanseringen av Starbucks Discoveries är en del av Starbucks satsning för att kunna erbjuda den äkta Starbuckskänslan och -smaken till våra svenska konsumenter även utanför caféerna, säger Jeff Hansberry, president of channel development på Starbucks coffee company. – Vi ser nu fram emot att växa i den drickfärdiga marknadskategorin i Sverige, en ambition som bygger på de framgångar vi hittills haft i Norge, Finland, Danmark och övriga länder i Europa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03