23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tidigt höstmode ska minska MQ:s reatryck

Modekedjan MQ lanserar sitt höstmode extra tidigt i år. Anledningen är att man vill öka köptrycket i butik. – Vi vill sätta fokus på våra starka modenyheter, säger marknadschef Magnus Johansson.

Redan i juni kommer de första släppen av höstprodukter ut i butik. Det blir ett sätt att slippa undan det fokus på rea som många modebutiker dras med i början på sommaren. – Det handlar inte om ylleplagg utan om höstplagg som man kan börja ha på direkt och som ger en tidig försmak av höstnyheterna, förklarar nya chefsdesignern Emina Alivodic . Fokus ligger på dressat och semidressat mode, kompletterat med casual i en ganska urban stil. – Nu är vi verkligen med i matchen med modenyheter och inspiration, säger Magnus Johansson . Höstlanseringen ökar sedan takten under sommaren och backas upp med marknadsföring på bland annat webben och i i butik. MQ har sedan ett år tillbaka en ny design- och inköpschef i Lotta Lindsten. En av hennes uppgifter är att successivt öka inslaget av hållbara fibrer i sortimentet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|