23948sdkhjf

Missoni designar för Lindex

Lindex har startat ett designsamarbete med det italienska modehuset Missoni. Kollektionen består av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer och 10 procent av det totala försäljningspriset går direkt till kampen mot bröstcancer.

Kollektionen, som består av 70 plagg och accessoarer, lanseras den 25 september och kommer att säljas i Lindex samtliga butiker i Norden och Centraleuropa samt i webbshopen. Missoni grundades 1953 och har sedan dess letts av kvinnorna i familjen Missoni. – Samarbetet med Lindex har gett oss en unik möjlighet att erbjuda alla kvinnor prisvärd design och samtidigt kunna bidra med något genom att sprida information om bröstcancer runtom i världen. Vi är imponerade av Lindex långsiktiga engagemang bröstcancerforskningen som de har stöttat i flera år, säger Angela Missoni. – Vi och våra kunder är för tionde året i rad stora givare till den så viktiga forskningen kring bröstcancer, och vi är alla mycket stolta att kunna bidra. Genom samarbetet med Missoni kombinerar vi det bästa av två världar och får nu en ännu större spridning och effekt i detta arbete, berättar Lea Rytz Goldman, design- och inköpschef på Lindex.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078