23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Björn Borg tror på Kina

Höga förväntningar, det är vad modeföretaget Björn Borgs vd Arthur Engel har på höstens etablering i Kina.

– Det är något vi gör eftersom vi tror att det är en bra långsiktig tillväxtmöjlighet, säger Arthur Engel i en intervju med affärstidningen Dagens Industri. - Vi börjar med tre till fyra butiker, lite beroende på vika affärslägen vi hittar, och sedan får vi analysera om vi ska göra mer eller mindre. I en analys av bolaget beskriver Dagens industri 2012 som ett mellanår för bolaget, där nysatsningar, som Kinaetableringen, tynger på kostnadssidan samtidigt som konsumenterna håller i plånboken.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|