Julkörer gav Gränby centrum pris
Gränby Centrum har prisats för sin marknadsföringskampanj Julkörskampen. Priset i Solal Awards finalgala handlar om bästa användande av sociala medier. Solal Awards arrangeras av ICSC, International Council of Shopping Centers, en organisation för fastighetsägare inom handel. – Vi är väldigt stolta över vår kampanj. Det är lätt att bara kommunicera vara och pris med pepparkakor och julsång, men när vi kan aktivera våra besökare ökar vi trivseln, säger Kalle Lindgren , marknadsansvarig för Gränby Centrum. Marknadsföringskampanjen Julkörskampen arrangerades 2011 för andra året i rad i Gränby Centrum för att kora Uppsalas bästa julkör. Uppsalas alla körer bjöds in att uppträda i julhandeln. Elva körer antog utmaningen. En utvald sång från varje kör lades upp på Gränby Centrums hemsida där man kunde titta på bidragen och rösta fram en vinnare. Körerna fick sammanlagt 16 000 visningar och 3 000 röster. Prissumman på 20 000 kronor skänkte vinnande Skolkören till Röda Korset. Gränby Centrum ägs och drivs av Atrium Ljungberg. Centrumet har 85 butiker, serveringar och serviceställen. Under 2011 hade handelsplatsen 6,7 miljoner besökare och omsättningen var 1,8 miljarder kronor.