23948sdkhjf

Dahlberg tar Intersport till nätet

Anders Dahlberg är den som ska få Intersport ut på nätet på allvar. I höst lanseras en e-handelslösning.

"Multikanal" är nyckelordet för Intersport när kedjan nu i höst tar steget på allvar ut på nätet. Den nya e-handelslösningen ska bli ett komplement till butikerna. - Det ska vara enkelt att handla och alla ska kunna shoppa som man vill shoppa. Kunderna ska kunna se på sortimentet på det sätt de föredrar, betala där de föredrar, hämta varan där de föredrar och returnera där de föredrar, berättar Anders Dahlberg ny e-handelschef på sportföretaget och fortsätter: - Intersports breda butiksnät är en trygghet där kunden alltid kan få hjälp oavsett var varan är inhandlad. Anders Dahlberg kommer närmast från Lindex. - Genom att synka butikerna, den externa marknadsföringen och webben har vi stora möjligheter. Det handlar om tillgänglighet, utbud, service och att slå kundernas förväntningar, säger vd Fredrik Johanson . Intersport är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska Intersportbutikerna 4,2 miljarder kronor. Intersport AB ingår i Iic-Intersport International Corporation med fler än 5 400 butiker i 40 länder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082