Ny sajt hjälper Stockholmkunden
En ny digital karta som leder kunden runt olika stråk ska höja shoppingtemperaturen i kvarteren runt Biblioteksgatan Stockholm.
- Vår förhoppning är att både turister och Stockholmare ska finna det de söker i Bibliotekstan och gärna upptäcka nya guldkorn. Via vår nya sajt kommer besökare att guidas i området via sina mobiler och också ha en möjlighet att känna historiens vingslag, säger Louise Kihlberg , marknadschef på fastighetsbolaget Hufvudstaden.
Shoppa eller luncha
Hufvudstaden arbetar med begreppet Bibliotekstan - det 30 000 kvadratmeter stora området vid Biblioteksgatan och kringliggande gator som härbärgerar 120 butiker som tillsammans omsätter omkring 1,5 miljarder kronor per år.
Den nya sajten är uppbyggd kring den karta som förra året lanserades tryckt i i fickformat.
Kartan lotsar kunden via sju olika stråk. Här finns till exempel Catwalk Woman, Sporty Trek och Scandinavian designer tour. Den historieintresserade kan välja det spåret och den hungriga lunchstråket.