23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Indiska växer med e-handel

Nu utvidgar Indiska sin e-handelssatsning. I höst ska kunder både i hela Norden och i hela Eu kunna handla indiskt mode, accessoarer och inredning via kedjans hemsida.




Karin Danielsson
Svenska kunder får sina varor till postens utlämningsställe. Byta och lämna tillbaka kan kunden göra i butik eller via post.
Nu i höst går Indiska vidare och lanserar e-handel till resten av Eu och till Norge. Precis som i Sverige kommer nästan hela sortimentet, utom de mest skrymmande möblerna, att finnas I nätbutiken.
– Till en början kommer vi bara att arbeta med två språk, engelska och svenska. Men planen är att varje land sedan ska ha en e-butik på sitt eget språk, berättar Karin Danielsson.



I samarbete med posten
Indiska gör sin e-handelssatsning tillsammans med Posten Logistik.



– Vi har arbetat med Posten i butiksledet och varit mycket nöjda. När vi ville bredda verksamheten och satsa på e-handel så tyckte vi att Posten erbjöd en bra helhetslösning, säger Anders Linnarsson, logistikchef på Indiska.
E-handel är något annat än butiksdistribution. Indiska gjorde ett ordentligt förarbete med bland annat fördjupat samarbete med Posten och studiebesök hos olika e-handlare för att förstå de e-handelns specifika villkor.
– Vi kan ju butiksdistribution, men hade ingen erfarenhet av e-handel. De två huvudutmaningarna för oss var dels hur vi skulle paketera produkterna, dels hur lagret kunde anpassas för att underlätta e-handelsflödet, säger Anders Linnarsson.





I april började Indiska sälja på nätet till svenska kunder: – Vår e-handel har fått ett positivt mottagande, säger kedjans e-handelschef . Köpmönstret är ganska lika mellan fysisk butik och nätbutik.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125