23948sdkhjf

Indiska växer med e-handel

Nu utvidgar Indiska sin e-handelssatsning. I höst ska kunder både i hela Norden och i hela Eu kunna handla indiskt mode, accessoarer och inredning via kedjans hemsida.
I april började Indiska sälja på nätet till svenska kunder:

– Vår e-handel har fått ett positivt mottagande, säger kedjans e-handelschef Karin Danielsson . Köpmönstret är ganska lika mellan fysisk butik och nätbutik.
Svenska kunder får sina varor till postens utlämningsställe. Byta och lämna tillbaka kan kunden göra i butik eller via post.
Nu i höst går Indiska vidare och lanserar e-handel till resten av Eu och till Norge. Precis som i Sverige kommer nästan hela sortimentet, utom de mest skrymmande möblerna, att finnas I nätbutiken.
– Till en början kommer vi bara att arbeta med två språk, engelska och svenska. Men planen är att varje land sedan ska ha en e-butik på sitt eget språk, berättar Karin Danielsson.

I samarbete med posten
Indiska gör sin e-handelssatsning tillsammans med Posten Logistik.

– Vi har arbetat med Posten i butiksledet och varit mycket nöjda. När vi ville bredda verksamheten och satsa på e-handel så tyckte vi att Posten erbjöd en bra helhetslösning, säger Anders Linnarsson , logistikchef på Indiska.
E-handel är något annat än butiksdistribution. Indiska gjorde ett ordentligt förarbete med bland annat fördjupat samarbete med Posten och studiebesök hos olika e-handlare för att förstå de e-handelns specifika villkor.
– Vi kan ju butiksdistribution, men hade ingen erfarenhet av e-handel. De två huvudutmaningarna för oss var dels hur vi skulle paketera produkterna, dels hur lagret kunde anpassas för att underlätta e-handelsflödet, säger Anders Linnarsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078