23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coops e-handel expanderar

Coop fortsätter att satsa på sin e-handel, målet är en tillväxt på 25 - 30 procent per år. Nu lanseras Coop online i Göteborg.




Claes Hessel







Sedan 2008 har Coop haft e-handel i Stockholm och Mälardalen. Förra året lanserades färdigpackade middagslösningar med det nuvarande namnet Coop Matkasse, som idag finns på riksnivå. Nu sker ännu ett steg i expansionen när Göteborg blir först ut med hemleverans av matvaror och Coop Matkasse. – Göteborg är en mogen marknad där vi ser att vår tjänst har stor potential. Tjänsten blir ett bra komplement till våra butiker i Göteborg, säger , vd Coop Online. – Under 2011 hade vår e-handel en tillväxt på 17 procent. Vi förväntar oss en ännu kraftigare ökning framöver, minst 25 till 30 procent per år är målet och tanken är att Coop Online ska bli rikstäckande, fortsätter Claes Hessel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.098