Nu öppnar den första Björn Borg-butiken i Kina, en shop-in-shop på varuhuset Sogo i Shanghai.
Av Thomas Karlsson
Arthur Engel Penny York
Som Dagens Handel tidigare rapporterat har Björn Borg under en tid sneglat på den växande modemedvetna kinesiska medelklassen. Och nu öppnar man den första butiken, en shop-in-shop i varuhuset Sogo på den lyxiga shoppinggatan West Nanjing Road. Samtidigt gör bolaget sina kollektioner tillgängliga för hela Kina genom sitt samarbete med e-handelsplatsen Taobao – en kinesisk motsvarighet till eBay eller Amazon. – Detta är ett första steg i vår satsning i Kina. Vi ser långsiktigt på våra investeringar och detta kommer att följas av ytterligare ett antal försäljningsställen i Shanghai och övriga Kina. Vi är stolta över att lansera i dessa båda kanaler och hoppas och tror på en bra tillväxt. Vår huvudprodukt, designunderkläder, är exempelvis en trend som ännu inte riktigt har fått fäste i Kina, kommenterar Björn Borgs vd . Björn Borgs partner i Kina, , har sedan 2004 haft ledande positioner inom ett internationellt underklädesvarumärke med mer än 500 försäljningsställen innan hon beslutade att tillsammans med Björn Borg lansera varumärket i Kina.