Rekordresultat för Mio
Mio har för tredje året i rad ökat vinsten. Möbelkedjans vinst blev 61,4 miljoner kronor.
– Det har varit ett relativt svagt handelsår med vikande privatkonsumtion, Mios koncept har även i dessa tider förmått att attrahera kunderna. En tydlig inriktning om vart vi är på väg har gjort oss professionella i vårt agerande, och vi ser fortsatt en positiv utveckling för Mio, kommenterar Mios vd Christina Ståhl.
I kedjans 59 butiker i Sverige och Åland, uppgick nettoförsäljningen till 1 903,5 miljoner kronor (1 898,9), en ökning med 0,2 procent (3,9). För jämförbara butiker var ökningen 0,6 procent (7,3). Ökningen är starkare än branschens försäljningsindex som under motsvarande period som Mios räkenskapsår backade med -1,2 procent.
Under året har en butik stängt i Trelleborg och en har öppnat på Infracity. I september öppnar Mio en butik på Väla i Helsingborg.
Mio driver nio butiker och är franchisegivare för 50 handlarägda butiker.