23948sdkhjf

Medieinvesteringar backar

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, backade under augusti månad med nästan 13 procent jämfört med samma månad föregående år.
Hittills i år ligger de totala investeringarna i linje med 2011.Sveriges Mediebyråer skriver i ett pressmeddelande att den största förloraren under augusti är TV som backar med 23 procent, delvis på kalendereffekter. Medieinvesteringar i kvällspress uppvisar starka försäljningssiffror för månaden och återhämtar till viss del de sjunkande investeringarna hittills i år. Även mediekategorin sök uppvisar stark tillväxt under augusti. Totalt förmedlades under månaden 868 miljoner kronor.
Endast fem mediekategorier uppvisar tillväxt för månaden, kvällspress, fackpress, sök, bio och DR/annonsblad. I absoluta tal växer mediekategorin bio mest, följt av kvällspress.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125