23948sdkhjf

Kappahl lanserar kundmagasin

I nästa vecka ger klädkedjan Kappahl ut sitt första kundmagasin till sina medlemmar.
I ett försök att vända Kappahls negativa trend sätter kedjan bland annat sitt hopp till ett nytt reklamkoncept, som lanseras i nästa vecka. För satsningen rekryterade vd Johan Åberg Anders Paulsson, som har ett förslutet hos Jula. Reklamkonceptet innebär att Kappahl ska synas mer i tv och digitala medier.

Till satsningen adderar Kappahl nu även ett kundmagasin för kedjans medlemmar. Förutom mode och shopping kommer tidningen även att innehålla artiklar om mat, kultur, gatumode, skönhet, hälsa med mera.

– Genom undersökningen har vi fått många svar på vad vår kund vill ha. Ett eget kundmagasin med ett innehåll som speglar hennes vardag är en viktig del i arbetet med att göra Kappahl attraktivare i dialogen med kunden, säger kedjans marknadsdirektör Anders Paulsson i ett pressmeddelande.

Magasinet heter Life & style ges ut fyra gånger om året och har en upplaga på 600 000 exemplar. Kunderna i Sverige, Polen och Finland kommer att få tidningen direkt hem i brevlådan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.449