23948sdkhjf
Annons

Trendbrott för Odd Molly

Odd Molly bryter trenden med ordertapp och ökar orderingången jämfört med kollektionen innan.
– Vi är stolta över kollektionen och att vi lyckats bromsa ett accelererande ordertapp. Att vår nya sortiments- och prisstrategi fungerar syns bland annat i form av högre genomsnittligt ordervärde och lägre snittpriser. Ordervärdet för vår/sommar 2013 är bättre än föregående kollektion, ett trendbrott för första gången på tre år – men vi är ändå inte nöjda, kommenterar Odd Mollys vd Anna Attemark .

Ordervärdet på vår- och sommarkollektionerna 2013 uppgår till 95 miljoner kronor, vilket är en förbättring jämfört med den senaste höst- och vinterkollektionen med ett ordervärde på 87 miljoner. Jämfört med vår- och sommarkollektionen dessförinnan, som hade en orderingång på 114 miljoner kronor, är det en nedgång, men en mindre nedgång än tidigare.

– Vi ser ljusglimtar som bekräftar att vi gör rätt saker, men det tar tid att vända en negativ trend och mycket hårt arbete återstår, säger Anna Attemark.

För helåret 2012 beräknas ordervärdet uppgå till 207 miljoner kronor. Omsättningen 2011 uppgick till 292 miljoner kronor, och Odd Mollys förväntning om ett betydligt svagare resultat i år står fast.
Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.078