23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sportbranschen missar e-handeln

De svenska sportkedjorna har inte hängt med e-handelståget. Det visar Dagens Handels kartläggning om e-handeln i sportbranschen.












Fredrik Persson



















Dagens Handel nr 41.



Sport och fritid är den bransch som ökar mest i e-handeln. E-handeln med sportprylar ökade med 27 procent under andra kvartalet, enligt den senaste e-barometern från HUI research och Posten. Men ökningen utgår från mycket låga tal, den svenska sportbranschen har men några få undantag varit sena att hoppa på e-handelståget. Dagens Handel har kartlagt var sportkedjorna befinner sig i e-handelsutvecklingen. En av kedjorna som var tidigt ute med att sälja sportprylar och -kläder på nätet var Stadium, som körde igång 2007. – Det gick trögare i början, men nu har vi riktigt fina ökningar, säger , e-handelsansvarig på Stadium, som berättar att man nu också kört igång med m-handel via mobilen. Naturkompaniet startade e-handel redan 1999 och har idag hela sortimentet på webben. Intersport har nyligen sjösatt sin e-handelssatsning, medan Team Sportia funderar på hur de ska göra. Decathlon planerar sin stora e-handelslansering under 2013 och har tills dess startat en pop up-butik på nätet. XXL sport och vildmark startade e-handel först i mars i år och U-sport avvaktar till 2013 eller 2014. Läs hela artikeln i

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125