Ägaren Stockmann skriver i rapporten för september att en framgångsrik försäljning och kampanj av Missoni-kollektionen ligger bakom försäljningsökningen som i euro blev 18,7 procent, beräknat i lokala valutor ökade omsättningen med 12,3 procent. De starkare svenska och norska kronan ökade också omsättningen i euro.
Totalt ökade omsättningen i affärsområdet modekedjor, där Lindex och Seppälä ingår, med 15,3 procent; 1,0 procent i Finland och med 18,8 procent i utlandet. Seppäläs omsättning minskade med 1,5 procent. Omsättningen minskade något i Finland och Ryssland men ökade kraftigt i Baltikum.
Varuhusgruppens omsättning ökade med 4,8 procent. Omsättningen ökade med 3,5 procent i Finland och med 7,8 procent i utlandet. Tillväxten fortsatte starkast i de nyaste varuhusen i S:t Petersburg och Jekaterinburg. I Ryssland ökade omsättningen i euro med 12,4 procent i varuhusen och totalt med 6,9 procent när man inkluderar franschisebutikerna för Bestseller som ska stängas. Lindex öppnar nu istället fem butiker i St Petersburg.