Cheap Monday modevisar i Shanghai
Med en visning på Shanghais modevecka växlar svenska modemärket Cheap Monday upp sin satsning på Kina.
Det blir startskottet för en satsning i Kina, där modemärket sedan några år tillbaka smugit igång. Nu är man redo för nästa steg:
- Visningen är ett led i satsningen på den strategiskt viktiga kinesiska marknaden, där vi ser en betydande tillväxtpotential. Vi bygger långsiktigt, bland annat genom att vi har etablerat ett bolag i Shanghai, vilket möjliggör lokala leveranser, säger Håkan Ström , coo på Cheap Monday.
Visningen sker i samarbete med svenska generalkonsulatet i Shanghai och Cheap Mondays ledning och och delar av designteamet kommer att vara på plats:
- Vi ser fram emot att knyta nya kontakter med såväl lokala inköpare som media i samband med visningen, säger Håkan Ström.
Jeans- och modemärket Cheap Monday grundades 2004 och ägs numera av Hennes & Mauritz. Idag säljs märket på över 35 marknader, genom 2 000 återförsäljare och egna butiker i Storbritannien och Danmark.