23948sdkhjf

Cheap Monday modevisar i Shanghai

Med en visning på Shanghais modevecka växlar svenska modemärket Cheap Monday upp sin satsning på Kina.
22 oktober är det kinesisk catwalkpremiär för svenska modemärket Cheap Monday. På eftermiddagen visas vår -och sommarkollektionen i Taipingparken i centrala Shanghai. Det är märkets första modevisning utanför Skandinavien.

Det blir startskottet för en satsning i Kina, där modemärket sedan några år tillbaka smugit igång. Nu är man redo för nästa steg:

- Visningen är ett led i satsningen på den strategiskt viktiga kinesiska marknaden, där vi ser en betydande tillväxtpotential. Vi bygger långsiktigt, bland annat genom att vi har etablerat ett bolag i Shanghai, vilket möjliggör lokala leveranser, säger Håkan Ström , coo på Cheap Monday.

Visningen sker i samarbete med svenska generalkonsulatet i Shanghai och Cheap Mondays ledning och och delar av designteamet kommer att vara på plats:

- Vi ser fram emot att knyta nya kontakter med såväl lokala inköpare som media i samband med visningen, säger Håkan Ström.

Jeans- och modemärket Cheap Monday grundades 2004 och ägs numera av Hennes & Mauritz. Idag säljs märket på över 35 marknader, genom 2 000 återförsäljare och egna butiker i Storbritannien och Danmark.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062