23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svag försäljning hos Odd Molly

Minskad försäljning gav lägre resultat för Odd Molly.




Anna Attemark



Odd Mollys försäljning under det senaste kvartalet juli till och med september landade på 71,4 miljoner kronor, en sänkning jämfört med samma kvartal förra året, då man sålde för 109,7 miljoner kronor. Resultatet efter skatt blev 8,9 miljoner kronor (13,3). – Försäljningen under det tredje kvartalet var i linje med kommunicerat ordervärde, då höstkollektionen och stora delar av vinterns varor levererades ut till butik. Vi får konstruktiv och positiv återkoppling från våra återförsäljare och jag kan konstatera att utvecklingen i våra egna försäljningskanaler, inklusive Odd Mollys webbshop, utvecklas bra. Att resultatet är svagare är huvudsakligen en följd av den lägre volymen, vilket inte betyder att vi är nöjda. Hela organisationen har ett tydligt fokus: att stegvis skapa framtida tillväxt, säger vd i en kommentar. Under niomånadersperioden januari till och med september blev försäljningen 189,4 miljoner kronor (259,4). Rörelseresultatet var 7,2 miljoner kronor (33,8) och resultat efter skatt landade på 5,9 miljoner kronor (23,9)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.085