23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Den säljer mest i Mellanöstern

Dubais jättegalleria Mall of the Emirates säljer mest per ytenhet i hela Mellanöstern. Gallerian är därmed en av världens mest lönsamma.

Med sin årsförsäljning hamnar därmed Mall of the Emirates på sjunde plats i världen, allt enligt en undersökning av Internationeal Council of Shopping Centres.

Gallerian öppnade 2005 och sedan dess har besöksantalet ökat med i snitt åtta-tio procent per år.

Under första halvan av 2012 kom 20 miljoner besökare gallerian. Utsikterna är därmed goda för att 2011 års besöksrekord på 36 miljoner kommer att överträffas.

Dessa besökare har i gallerian tillgång till inte mindre än 535 internationella varumärken. 160 står på väntelistan. Förutom sin shopping är gallerian känd för inomhusskidåkning, den första i Mellanöstern. Här finns också mycket annat att roa sig med: bio, teater och konsthall, bland annat.

- Vi investeterar ständigt i att förnya vårt erbjudande och vår retailblandning och att utveckla nya nöjeskoncept. Det har bidragit till att positionera Dubai som en av de viktigaste retaildestinationerna, efter London, säger

Peter Walichnowski

, chef på Majid Al Futtaim Properties som äger gallerian.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04